Wednesday, October 19, 2011

Kedai Mamak Jalan Gambut

Bila berkunjung ke Kuantan, antara tempat yang wajib dikunjungi ialah Kedai Mamak Jalan Gambut yang terletak bersebelahan Syarikat Khelass. Dari depan kedai boleh nampak Pejabat MARA. Kalau ada yang masih tak tahu, kedai ini juga berhampiran dengan Kuantan Parade. Kedai ni kecik je, kat tepi jalan je tapi dia punya mee goreng dan sup ayam paling best. Sup tu pekat dan ayam pun banyak, makan dengan roti memang best. Roti pun memang diorang buat sendiri.

Kalau tak silap, harga mee RM 4.00 sepinggan, sup RM 4.00 semangkuk dan roti RM 0.30 satu set.

6 comments:

Anaa said...

sup tu memang nampak pekat kan.. warnanay pun mengancam...dulu pernah makan roti cicah sup macam tu kat jalan dooraisamy kl.. hihi..

khairul said...

cikgu kena mai pekena nasi kandaq Penang baru sempoi

cemomoi said...

dah lama tak ke kuantan, rupa pon tak brapa hengat dahhh

khaifaiz said...

wah... naik lapar ni... layan sup hujan2 ni memang best

CikguShikin said...

Cik Anaa dan khaifaiz: mmg best roti cicah sup panas2 dimakan time hujan2..slurppp...

Khairul: Suka laksa penang..laksa teluk kechai..

Cemomoi: jom pi kuantan, blk hari pn boleh

cikida said...

emm,,,terliurr..wuwu...hee

Aurora dan bagaimana ia terbentuk?

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pernahkah anda dengar tentang aurora? Aurora merupakan peragaan cahaya yang mempesonakan di langit. A...